FANDOM

Lietuva (Veidne:Val-lt), oficiāli Lietuvas Republika (Lietuvos Respublika), līdz 1940. gadam Lietava,[1] ir valsts Eiropas ziemeļaustrumos, lielākā no trim Baltijas valstīm. Lietuva robežojas ar Latviju ziemeļos, Baltkrieviju dienvidaustrumos, Poliju dienvidos un Krievijai piederošo Kaļiņingradas apgabalu dienvidrietumos. Lietuvas galvaspilsēta ir Viļņa.

No 14. līdz 16. gadsimtam Lietuvas dižkunigaitija bij viena no varenākajām Austrumeiropas lielvalstīm, ietverot ne tikai tagadējās Baltkrievijas, bet daļēji arī Ukrainas, Polijas un Krievijas teritorijas. 16. gadsimta vidū tā apvienojās ar Poliju, un izveidoja Polijas-Lietuvas ūniju. Pēc Polijas dalīšanas 1795. gadā Lietuvu anektēja Krievijas impērija. No 1918. gada līdz 1940. gadam Lietuva bija neatkarīga valsts. Otrā pasaules kara dažādos periodos šī valsts nonāca PSRS, kā arī Trešā reiha varā. 1944. gadā Lietuva tika iekļauta Padomju Savienībā. Veidne:Dat Lietuvas Augstākā Padome pieņēma neatkarības deklarāciju, tomēr PSRS valdība atzina Lietuvu par neatkarīgu valsti tikai Veidne:Dat. 1991. gada 17. septembrī Lietuva kļuva par Apvienoto Nāciju Organizācijas dalībvalsti. Veidne:Dat Lietuva kļuva par NATO, bet 2004. gada 1. maijā — par Eiropas Savienības dalībvalsti. Veidne:Dat Lietuva pievienojās eirozonai.

Kļūda atsaucē: atrasta <ref> iezīme, bet nav nevienas <references/> iezīmes

Also on FANDOM

Random Wiki